Mass Effect 2 Review

Acest RPG de actiune ofera o experienta intensa si odata ce te-a captat este foarte posibil sa nu mai vrei sa scapi.
Mass Effect 2 este un joc cu identitate, un joc pe care e greu sa-l confunzi cu altceva, un joc ce transforma universul in ceva concret, pe care il simti si prin care traiesti. Chiar daca de regula, continuare unui joc celebru nu se ridica la nivelul predecesorului, Mass Effect 2 reuseste sa se egaleze performantele primului joc si chiar sa-l intreaca. Modul de shooting este mult mai bine organizat si satisfacator, intensitatea luptelor fiind mult mai puternica. Bogata si detaliata caracterizare a personajelor te invita sa le inspectezi mai de aproape si sa le descoperi istoria in Galaxie. Din acest punct de vedere, Mass Effect 2 se apropie foarte mult de celalalt joc al celor de la Bioware, Dragon Age. Mass Efect 2 este incredibil de entuziasmant si este mai mult decat distractiv.

Jocul incepe cu un eveniment care are menirea sa accentueze tonul sumbru si serios al jocului, un atac care lasa nava SVV Normandy distrusa in bucati si soarta eroului Shepard momentan neclara. Rasa umana este pe cale de disparitie si nimeni nu stie din ce cauza, insa aici intervine jucatorul, in rolul lui Shepard. O controversata organizatie pro umanitate, numita Cerberus, te va sprijini sa cercetezi motivele pentru care umanitatea este pe muchia istoriei. Cerberus vrea ca tu sa organizezi o echipa de elita pentru ca sa lupti impotriva raului. In acest scop iti va oferi doi ofiteri care ti se vor alatura inca de la inceput, tipa sexi Miranda si Jacob, un tip extrem de emotional care se va apropia tot mai mult de tine pe parcursul jocului. Dupa acesti doi, vor urma o serie de personaje bine antrenate si experimentate care vor completa mica ta armata. Printre ei se numara si Samara si Thane, doua personaje extrem e bine conturate. Cel mai complex personaj din Mass Effect 2 si poate cel mai bun dintr-un RPG de ceva vreme incoace, este Mordin Solous, un cercetator salarian.

Principala poveste a jocului este o poveste tipic SF, care nu te atrage prin realizari neprevazute, dar care totusi reuseste sa te tine captat in fata monitorului. Personajele care ti se vor alatura iti vor oferi si ele misiuni, misiuni care vor mai diversifica actiunea narativa principala. Modul in care vei interactiona cu personajele si cu elementele inconjuratoare pot varia si pot influenta dialogurile. Insa aceasta complexitate a dialogurile nu se apropie nici pe departe de Dragon Age, celalalt mare joc al celor de la Bioware, din ultima perioada. Urmarind in continuare comparatia cu Dragon Age, Mass Effect 2 este joc ce se bazeaza mult mai mult pe actiune, in timp ce primul se centra mai mult pe ideea comunicarii.

Luptele in Mass Effect 2 sunt foarte dure si antrenante. Acestea au la baza sistemul te adapostesti si trage, asemanator cu cel din Gear of War. In cadrul acestor lupte pot aparea mici bug-uri, destul de greu de trecut cu vederea. Astfel te poti trezi ca personajul sare cativa metri in aer fara niciun motiv, sau ca se blocheaza in obiecte invizibile. Lasand la o parte aceste bugu-uri, Mass Effect 2 se descurca foarte bine ca shooter, fiind o experienta interesanta. Cele doau caractere pe care alegi sa le iei cu tine se vor descurca mult mai bine ca in primul joc. Nu sunt extrem de inteligente, dar nu iti vor sta in cale si isi vor face treaba. Misiunile din Mass Effect 2 vor avea loc intr-o varietate de locatii, extrem de colorate si bine construite, una dintre experientele cele mai placute fiind intr-o puscarie spatiala.

Mass Effect 2 nu are un inventory clasic, asemeni unui RPG normal, armele si armura putand fi echipate numai la inceputul jocului sau in locatii special amplasate. Astfel actiunea jocului a fost mai mult centrate pe actiune, decat pe managementul tipic unui RPG al arsenalului.

Sunetul din Mass Effect este decent, isi face treaba si va reusi sa te transpuna in ideea jocului.

In concluzie, Mass Effect 2 este un joc pe care nu trebuie sa-l ratezi. Universului lui este superb, personajele din el sunt foarte bine construite. Este un joc care te va capta atat de mult incat o sa doresti sa il joci din nou si din nou, mai ales pentru ca are un univers pe care o sa vrei sa-l numesti casa.