Dragon Age: Origins Review

Poveste incredibila, caractere excelente si lupte antrenante sunt doar cateva dintre elementele care fac din acest fantasy RPG un joc superb.

Dragon Age este un joc care te capteaza total si te atrage in lumea lui fantastica, mai ales prin povestea bine construita si scenariul bogat in detalii. Este genul de joc la care p[articipi atat cu mintea, cat mai ales cu inima. In tinutul fictiv din Ferelden, intalnesti personaje memorabile si ai ocazia sa lupti pentru o cauza in care crezi cu tarie. Dragon Age este mai mult decat un simplu joc cu o poveste bine construita, este o aventura lunga, intriganta si captivanta, de care este foarte usor sa te indragostesti. Subiectul principal si totodata momentul in care intri tu in actiune este reprezentat de invazia unei hoarde de creaturi demonice venite de sub pamant, numita darkspawn. In tinutul Ferelden vei intalni povesti simple, ale unor oameni simpli sau vei lua parte la intrigi care pot schimba soarta omenirii, vei asculta problemele celor care te acompanieaza si vei ajunge sa iti pese de ei, vei avea de ales in functie de drumul pe care vrei sa-l alegi, aceste decizii influentand parcursul jocului.
In Dragon Age: Origins vor aparea dwarfi, impreuna cu casta lor restransa si cu societatea condusa de paragons, vei intalni magi, care apartin Cercului si care sunt sub controlul templarilor, vei ajunge in padurea elfilor si vei incerca sa ii ajuti sa isi recapete gloria de altadata sau vei putea sa ii distrugi total. Chiar daca in general nu esti genul care sa citeasca toate informatile dintr-un joc, in Dragon Age vei savura fiecare nota, vei citi cu placere biografia fiecarui personaj si descrierea fiecarei creaturi, toate astea datorita bogatiei cu care a fost construit universul Dragon Age.

Vei invata foarte multe de la cei care te insotesc si vei ajunge sa ii cunosti si sa iti pese de ei. Este Morrigan, magul care apartine partii intunecate si al carui interes pentru care ti se alatura, iti va fi dezvaluit spre sfarsitul jocului; Sten, personajul tacut si puternic, care spune sincer ce gandeste, este Alistar, un personaj sentimental si sensibil, ce provine din randul templarilor si al carui rol in poveste este foarte important, si multe alte personaje cu care vei interactiona si care ti se vor alatura. Nivelul de interactionare este atat de ridicat si diversificat incat vei putea ajunge sa stabilesti chiar si relatii intime cu caractere din grupul tau. Actiunile tale vor influenta direct modeul in care cei de langa tine te vor privi, vor fi de acord cu tine sau te vor critica, astfel va creste nivelul de respect, se vor atasa de tine sau dimpotriva, te vor respinge si vor putea chiar sa paraseasca grupul daca sunt nemultumiti de tine.
In functie de rasa si clasa pe care le vei alege atunci cand iti creezi personajul, vei avea parte de sase inceputuri ale povestii total diferite. Povestea de baza, urmeaza aceeasi linie majora, insa pe parcursul jocului vei avea diferite alegeri de facut care vor influenta aceasta poveste. Diferitele inceputuri ale socului, precum si alegerile pe care le faci pe parcursul jocului ii ofera o mare rejucabilitate, astfel incat mai mult ca sigur vei vrea sa incerci jocul inca o data cu un alt personaj, dintr-o alta rasa. Pana la urma despre asta este Dragon Age, despre posibilitatea de a alege.
In timpul jocului vei fi insotit de trei companioni, ceilalti ramanand in tabara. Vei putea sa ii schimbi pe cei care te insotesc in tabara sau in zonele neutre. Cei care merg alaturi de tine nu sunt doar personaje controlate de AI, ci vei putea sa ii controlezi pe toti sau pe fiecare in parte.
Modul in care se vor desfasura luptele este asemanator cu cel din Baldur's Gate,un alt joc al celor de la Bioware. Vei putea sa pui jocul pe pauza si sa stabilesti actiunile pe care personajele sa le faca in timpul luptei. De foarte multe ori o sa fie necesar sa combini puterile fiecarui caracter in parte pentru a putea razbate prin luptele destul de dificile din Dragon Age. De exemplu, Morrigan ingheata inamicul, dupa care Alistar poate sa il atace cu sabia, in timp un healer are grija de viata grupului. Cu toate aceste tactici, vraji si competente poate parea un pic dificil de organizat, insa interfata este foarte usor de folosit si iti va face cu siguranta viata mai usoara.
Grafica din Dragon Age nu este uimitoare, insa este atractiva si isi face treaba. Poti sa schimbi dintr-o perspectiva izometrica la una third person, insa majoritatea elementelor inconjuratoare arata mult mai bine din planul general. Sunetul este de asemenea si el foarte bun, muzica este tipica pentru un fantasy RPG.
Putine jocuri sunt asa ambitioase, si mai putine jocuri reusesc sa transforme aceste ambitii intr-un joc fenomenal, care te va capta cu totul pentru ore intregi. Vei petrece cel putin 50 de ore in fata monitorului, si la sfarsit vei vrea sa il iei de la capat pentru a putea trai experienta Dragon Age din nou.